Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan kali ini bersama insan bergelar suami

salam.. alhamdulillah bulan ramadhan yg ditunggu kini tiba... bulan yg penuh barakah 10 ogos 2010bersamaan 29 Syaaban 1431 maka bermulalah umat islam seluruh dunia berpuasa.

alhamdulillah ramadhan kali ini.. aku bergelar seorg isteri... hehehe... selapas pengumuman puasa pada esok hari. aku bersama suami bersiap ke surau utk mengerjakan tarawih pertama.. tarawih 20 rakaat dan witir 3 rakaat..

ujian dari Allah.. pertama kali utk bertarawih.. aku demam selseme.. tapi alhamdulillah.. aku cube menguatkan diri utk mengerjakan solat tarawih... sesudah tarawih dan witir aku pulang ke rumah mak mertua. my hubby stay surau sbb die nak tadarrus al-quran.

Sampai kat rumah mak.. makan panadol soluber.. n baring berselimut.. bagi peluh keluar..

11.45pm my hubby pulang kerumah mak.. selepas dier makan nasik dan lauk mak masak.. kami pun pulang ke rumah.. mule2 ingat nak masak lauk nak buat sahur tapi my hubby tak bagi hehehe.. last2 masak nasik jer..

esok pukul 4.30a.m kami bangun sahur.. aku buat scramble egg dan telur mate. n kicap.. jadiklah.. utk alas perut.. n makan buah kurma.. maaplah abang yer.. sahur pertama kite makan nasik ngan telur jer... hehehehe.. takpe lepas nih sihat sikit saye masak ok.. (^_^)

No comments:

Post a Comment

All My Love Now and Forever

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers