Saturday, January 8, 2011

Rawatan Kesuburan utk PCOS episode 4

salam semua.. update utk PCOS Treatment... today hari tuk check folikel lepas makan 150mg clomid and metformin. Lepas balik keje aku n hubby terus pegi ke cheras utk jumpe dgn gyne.. otw nak ke sana.. masyaAllah.. jem sepanjang jalan.. tapi sabar jerlah.. ktorg magrib dekat stsn minyak petronas kat area sane. Lepas magrib baru ktorg jumpe gyne. dlm hati debar2 as usual.. sbb terpikir 2 mgu lepas aku agak stress dan penat.. so takut jugak kalo kali ni pon still takde folikel egg dlm ovary.. aku berdoa ajer semoga dpt gud news kali nih...

bile sampai giliran aku masuk.. Dr suruh baring n terus scan ovary... tibe2 my Dr. ckp... "ok u punya ovum sume sudah matang.." what..!! Ya Allah.. Alhamdulillah.. gembirenye hati aku... Dr scan2 rupe2nyer aku ade 5 folikel egg.. My Dr ckp chance utk aku dpt twin or triplet ade. masyaAllah itulah berite paling gembire aku dgr selama buat treatment PCOS nih... aku n hubby sgt gembire dan bersyukur sgt... dgn anugerah Allah tersebut. So my Gyne bgtau 9 feb dtg utk check kalo tak dtg period. kalo dtg period datang pada day 2 or day 3 period.


i) Cycle 4
ii) Clomid 150mg (1 biji)
iii) Day 2- Day 6
iv) TVS (Day12) - got 5 egg right ovary
v) HSG - tak penah buat lagi
vi)
vii)
Additional med - Acid Folic and Metformin Day 1- Day 30
viii) -
ix) -

1 comment:

  1. wah bestnyer dpt Twin.. semoga semuanyer baik2 :)

    ReplyDelete

All My Love Now and Forever

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers