Wednesday, April 6, 2011

Kempen Derma Darah..



Salam.. hari ini bank pembangunan (bangunan jiran sebelah) ade buat kempen derma darah.. teringin jugak nak menderma.. actually before ni mmg penah derma tapi tu cerite 7 tahun lepas.. zaman2 belajar dan sekali tu jerlah saye dpt menderma darah.. selepas2 tu cube jugak utk menderma darah.. tapi.. asik tak layak ajer.. sebab kurang zat besi.. last2 dah malas nak menderma..

kebetulan harini.. mmg ade kempen menderma darah dlm hati rase mcm nak pergi.. hmm.. sedang pikir2.. tibe2 ade opismate ajak menderma sekali.. so ape lagik.. pegi jerlah.. sik bek i bawak buku derma darah. Tapi dlm hati ni asik tertanyer2 boleh ker saye menderma darah sebab saya kan pengidap PCOS, yg mengalami masalah insulin. Setiap hari perlu makan ubat METFORMIN, untuk control gula dalam darah dan saya dah lewat period 1 week. tapi tak pregnant (dah check ngan doktor) hmm.. takpelah.. pegi ajerlah.. pepehal pon nnti leh tnyer doktor kat situ..

aku n sowang opismate ni pon Q utk tunggu giliran.. ramai jugak org bank pembangunan.. sampai giliran aku utk check darah.. aku pon sediakan jari utk dicucuk.. hehehe.. pegawai perubatan tu check saya punye form jenis ubat yg saya makan, terus dia kate awak tak boleh menderma.. huhuhu... tak beshnyer.. sebab kalo nak menderma kene 24 jam lepas makan ubat baru boleh menderma.

Aishhh... baru nak buat keje amal tak lepas jugak utk menderma darah.. hehehe.. tapi pegawai perubatan tu cucuk jugak jari saya utk check kandungan zat besi n jenis darah, walaupun dlm buku mmg dah tulis saye darah jenis 'A' saje check utk confirmation.

Gud news kali nih zat besi saye cukup.. pegawai perubatan tersebut hantar saye utk jumpe dgn doktor.. doktor pon check form n bgtau.. bahawa saye mmg tak leh derma harini sebab makan ubat kurang dari 24 jam.. dan masih belum period.. so harini mmg tak dpt buat kerja amal.. tapi takpelah.. sekurang-kurangnyer kite mencube.

No comments:

Post a Comment

All My Love Now and Forever

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers